Generelt:
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg fra Billie`s Kitchen AS, orgnr 997 932 730.
Salgsbetingelsene gjelder enten salget skjer til næringsdrivende eller privatpersoner/forbrukere.
Salgsbetingelsene utgjør sammen med ordrebekreftelsen det samlede avtalegrunnlaget.
Det er i disse salgsbetingelsene stillet krav til skriftlighet og dette er oppfylt ved bruk av epost eller brev.
Parter:
Selger er Billies Kitchen AS, besøksadresse: Slemdalsveien 70 som har utstedt ordrebekreftelsen. Forretningsadressen er Tråkka 47F.
Kjøper er det subjekt som er oppført som kjøper i ordrebekreftelsen.
Alle nye fakturakunder blir kredittvurdert.
Bestillings- og avtaleprosessen:
Det foreligger en forpliktende avtale mellom kjøper og selger fra det tidspunkt selger har utstedt ordrebekreftelse. Innholdet av den bindende avtalen mellom partene er hva som uttrykkes i ordrebekreftelsen og utstyrsliste.
Priser:
De avtalte priser er de priser som følger av ordrebekreftelsen.
I tillegg kommer transport i henhold til de til enhver tid gjeldende priser. Prisene er tilgjengelige på selgers hjemmeside www.billies.no
Betaling:
Bedriftskunder må foreta sin ebstilling per mail hvor fakturainformasjon oppgis samt annen praktisk informasjon. Bedriftskunder blir fakturert med 7 dagers forfall etter bestillingen har blitt foretatt.
Faktura blir sendt per epost
Ønskes firmaavtale kan dette ordnes per post@billies.no.
Morarenter belastes i henhold til morarenteloven ved forsinket betaling.
Privatkunder kan betale med kredittkort, paypal eller vipps ved bestilling på vår nettside. Privatkunde kan be om faktura ved behov per epost på post@billies.no
Levering og forsinkelse:
Levering av varene skjer på den måten, på det stedet og til det tidspunkt som er angitt i ordrebekreftelsen. Selgeren har risikoen for varene inntil levering har funnet sted.
Ved forsinket levering kan kjøper kreve et slikt prisavslag:
Utover en time forsinket – 15 %
Kjøper kan ikke gjøre andre misligholdsbeføyelser gjeldende enn det regulerte prisavslaget.
Dersom kjøper vil påberope seg forsinkelsen som grunnlag for prisavslag, må den næringsdrivende kjøper reklamere ved levering og under enhver omstendighet før betaling har funnet sted.
Forbrukerkjøperen må reklamere innen rimelig tid.
Undersøkelse av varene:
Etter at varene er levert, plikter kjøperen å undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varene er blitt skadet under transport eller om det foreligger andre forhold ved varene og leveransen som avviker fra ordrebekreftelsen.
Mangler:
Mener kjøper det foreligger avvik i forhold til ordrebekreftelsen hva angår de leverte næringsmidler (mengder, antall, kvalitet m.m.), må næringsdrivende kjøper reklamere umiddelbart etter at undersøkelsen er eller skulle vært foretatt og før næringsmidlene er fortært. Forbrukerkjøperen må reklamere innen rimelig tid, senest 3 dager.
Hvor det foreligger en mangel ved leveransen kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag begrenset oppad til det betalte – /fakturerte beløp, eksklusiv merverdiavgift.
Andre misligholdsbeføyelser kan ikke gjøres gjeldende.
Selgeren er ikke ansvarlig for mangler ved det leverte som er utenfor selgers kontroll, eller som har inntrådt etter at levering har funnet sted. Selgeren er heller ikke ansvarlig for skade på mennesker, fast eiendom eller løsøre som følge av at de leverte varer fortæres eller det leverte utstyr brukes.
Denne ansvarsbegrensningen gjelder absolutt.
Endring av ordre:
Det foreligger en bindende avtale mellom kjøper og selger ved utstedelse av ordrebekreftelsen, jfr. ovenfor.
Ingen av partene kan ensidig endre denne avtale. Kjøper kan endre sin bestilling etter samtykke fra selger. Endring av bestilling må sendes på epost til post@billies.no eller ringes inn på telefon 924 35 545 og innen disse frister: 2 virkedager før levering av buffet, middag eller varmmat. Innen klokken 12:00 dagen før levering av lunsjmat. Innen kl 12.00 dagen før levering av retter fra vår disk. Utstedelse av en ny og korrigert ordrebekreftelse uttrykker at et slikt samtykke er gitt fra selger. Kansellering av orde må skje 48 timer (2 virkedager) før levering, senere kansellering vil bli belastet med 100% av ordrens verdi, eller ordren kan bli utsatt til en senere anledning.
Utstyr:
Næringsmidler leveres engangsfat som blir fraktet i grønne kasser laget av hard plast. Engangsfat skal kastes av kjøper, ikke returnere dette tilbake til selger. Grønne kasser skal returneres av kjøper.
Kjøper kan bestille maten på palmebladfat, bestilling av dette foretas i kommentarfeltet ved utsjekk i nettbutikken.
Utstyret leveres tilbake i korrekt antall og mengde.
Dette er selgers eiendom og skal tilbakeleveres til selger. Grønne kasser må returneres av kjøper
Kjøper er ansvarlig for å erstatte selger gjenanskaffelseskostnadene for utstyr som ikke er tilbakelevert innen 5 virkedager etter levering, eller som er ødelagt ved tilbakeleveringen. Erstatningen faktureres særskilt til kjøper.
Tvister:
Eventuell uenighet eller tvister som springer ut av denne avtale skal partene forsøke å løse i minnelighet.
I mangel av minnelig løsning, vedtar partene Oslo tingrett som verneting.